Klarna Backoffice

Aktivera kundbetalningar på ett smart och smidigt sätt direkt till Klarna från Pyramid. 

Addons 2 (2)

Underlättar för samtliga Klarna-användare

Känner du att det är tidskrävande att göra inbetalningar? Vill du slippa gå in i Klarna portalen för att aktivera de order ni levererat ut från Pyramid? Skulle det även kännas bra att ha möjlighet att uppdatera order, göra återbetalningar till kund direkt från Pyramid? I så fall bör du fortsätta läsa om denna effektiva tilläggstjänst som heter Klarna Backoffice via oss på INVID. En smart och effektiv tjänst som kommer underlätta för samtliga berörda partner, d.v.s. dina kunder, dig och kollegor.

Massor av mervärden

Tjänsten möjliggör tidsbesparing vid inbetalningar, och minimerar risken av att du glömmer aktivera Klarna-ordar. Du sparar dessutom tid genom att inte behöva gå in i Klarnaportalen för att aktivera ordrar.

Vi har ett tillägg till denna tjänst som gör att du använder Klarna Instore, d.v.s. tar betalt med Klarna direkt från Pyramid.

Så fungerar det i praktiken

Den ingående inbetalningsrutinen hämtar betalningsinformation och avgifter via en rutin i Pyramid. Klarna Backoffice aktiverar del- eller totallevererad order till Klarna. Så att de kan fakturera din kund, och du kan få era pengar från Klarna.

Säljer ni i annan valuta på er e-handel så hanterar tjänsten även detta.

Om du använder Logtrade som transportadministrativt system kan vi även skicka med kollispårningslänk till Klarna, som kunderna kan följa oavsett plattformar, exempelvis i sina telefoner.

Under vissa förutsättningar finns det även möjlighet att uppdatera en order.

Dessutom returnerar tjänsten även pengar till kunden vid eventuell kreditering av en order. Tekniken använder sig av webservice för att koppla sig direkt till Klarna. Det innebär att ingen hantering behöver göras i Klarna-portalen.

Vill du ha mer information om Klarna Backoffice?

Samtliga tjänster inom Smarta processer

AMEa Etablering

Underlättar integrationsprocesser och sköter dokumentation och uppföljning kring mottagning av ny­an­län­­da.

AMEa - Programvaror för arbetsmarknadsenheter

Underlättar och effektiviserar administrativt arbete för dig som arbetar på en kommunal arbetsmarknadsenhet.

AMEa WEb

Ett system för smidig och effektiv insamling och hantering av persondata.

Automatisering (DPA/RPA)

Vi ökar din effektivitet och sänker dina kostnader.

Beslutsstöd

Vi bearbetar och synliggör data för bättre beslut.

ePI Produktions-uppföljningssystem

Öka din produktionseffektivitet och sänk produktionskostnaderna.

Health-check och nulägesanalys

Leder dig till affärssystem som är skräddarsytt efter just din verksamhet.

Intranät

Inspirera, kommunicera och samarbeta – tillsammans.

Ledningssystem och dokumenthantering

Säkerställ rätt dokument och version till verksamheten.

Onlineutbildning

Är er personal tillräckligt utbildad? INVID erbjuder tillsammans med vår partner en rad digitala utbildningar för att förbättra er kompetens och med det produktionseffektivitet.

PoV (Proof of Value)

Här börjar din digitala resa. Vi hjälper dig med förstudie, mätning, pilotstudie och en nulägesanalys.

Pyramid Business Studio - Affärssystem

Möter dina behov inom ekonomi, information och verksamhets- och beslutsstöd.

Rådgivning och strategi

Vi hjälper företag till en smartare och produktivare vardag.

Samarbete och kommunikation

Vi förenklar och effektiviserar företagens vardag.

Smart Industri 365

Vi mäter, förbättrar och utvecklar er produktion.

SommarAMEa

En smidig lösning för insamling och hantering av sommarjobb och feriearbeten.

Verksamhetskonsulting - Affärssystem

Identifierar behov, flöden och processer.

Verksamhetsoptimering/ Konsulting - Smart Industri 365

Optimerar verksamheter och ökar lönsamheten.

Visselblåsare

En genomtänkt Visselblåsarstrategi hjälper dig ha bättre koll på din organisation.

Kontakta oss om Pyramid och för mer information om den smarta tilläggstjänsten Klarna Backoffice

Joacim Antonsson

Småland

Joacim Kickén

Säljare

+46 (0)36-440 54 07

E-post

Jan Lilljegren (2)

Göteborg

Jan Lilljegren

Plats- och Försäljningschef

+46 (0)70-328 95 98

E-post

Hans Skoglund

Stockholm

Hans Skoglund

VD och verksamhetsutveckling

+46 (0)8-506 003 15

E-post

Vill du veta mer om vad vi gör och vad som är på gång?

Skriv upp dig här för något, eller några, av våra nyhetsbrev, så får du ta del av nyheter, tips och trix och inbjudningar.