Ledningssystem som underlättar din dokumenthantering
Har du många dokument som behöver hanteras löpande? Vi vet hur det kan vara. För dig som arbetar med olika typer av kvalitets- och policydokument kan ett ledningssystem underlätta dokumenthanteringen avsevärt, och i sin tur underlättar revision.
Ett ledningssystem beskriver hur organisationen styr verksamheten, som ett verktyg för att säkerställa att verksamheten bedrivs utifrån bestämda rutiner. Ett bra stöd för medarbetare i det dagliga arbetet.
Det ska vara enkelt att hitta relevanta dokument
När du har många dokument att hantera löpande är det lätt att de hamnar i egna mappar eller på platser där det är svårt att komma ihåg att de finns. Det ska vara enkelt för alla att hitta dokument som är relevanta för deras arbetsuppgifter.
Med ett ledningssystem kan vi styra rättigheter, skapa automatiska flöden för attest eller uppdateringar vid förnyelse av gemensamma dokument.
Systemet hjälper till att märka upp dokumenten så att de blir tydligt var de finns.
Ett ledningssystem förhindrar också att dokument blir utdaterade eftersom dina medarbetare alltid får tillgång till den senaste versionen.
Visuella processflöden för tydlighet internt
Med hjälp av Flowchart blir ledningssystemet mer tilltalande när processerna byggs upp visuellt för en tydligare presentation av era flöden.
De kan exempelvis länka till enskilda dokument eller dokumentsamlingar för att du på ett smidigt sätt ska hitta det du söker.
Med hjälp av systemet kan vi också bygga in ett processkartsystem i ditt intranät för att allt ska hanteras på ett och samma ställe.
Smidigare kan det inte bli.
Sparar åtskilliga timmar i månaden!
REFERENS | BIM KEMI
"I en verksamhet med mycket forsknings- och laboratoriearbete skapas många dokument med olika metodbeskrivningar.
Tidigare har administrationen av dessa varit en resurskrävande process. Men med vårt nya och smarta ledningssystem, som består av dokumenthantering i SharePoint och visualisering i FlowChart, har vi effektiviserat vår dokumenthantering med åtskilliga timmar i månaden.”
Fredrik Nyhlén, Kvalitetssamordnare vid BIM Kemi
Vill du ha mer information om Ledningsinformation och dokumenthantering?
Samtliga tjänster inom Smarta processer
AMEa Etablering
AMEa - Programvaror för arbetsmarknadsenheter
ePI Produktions-uppföljningssystem
Health-check och nulägesanalys
Onlineutbildning
PoV (Proof of Value)
Pyramid Business Studio - Affärssystem
Verksamhetsoptimering/ Konsulting - Smart Industri 365
Visselblåsare
Vi på INVID vet vad som krävs för att effektivisera din vardag. Hör av dig redan idag!
Vill du veta mer om vad vi gör och vad som är på gång?
Skriv upp dig här för något, eller några, av våra nyhetsbrev, så får du ta del av nyheter, tips och trix och inbjudningar.
☑️ Godkännandeflöden
☑️ Rättighetsstyrning av vem som får se vilka dokument
☑️ Hanterar "alla" typer av dokument
☑️ Dokumentägare kan skapa och ladda upp document själv
☑️ Dokument kan delas med andra
☑️ Systemet påminner automatiskt om uppdatering av dokument
☑️ Påminnelser via e-mail och Teams
☑️ Dokumentägare kan uppdatera dokument själva
☑️ Enkelt uppdatera dokumentägare när någon slutar
☑️ Dokument som är relaterade kan presenteras i samma vy
☑️ Fritextsök
☑️ Sökning på metadata eller kategori
☑️ Anpassningsbar
☑️ Möjlighet att välja egen metadata
☑️ Stöd för flera bolag
☑️ Incheckningskommentarer
☑️ Godkännandekommentarer
☑️ 2-faktorsinlogging
☑️ Möjligt att nå via olika typer av enheter
☑️ Mallifierade dokument
☑️ Automatisk PDF-konvertering
☑️ Versionshantering