Missa inte att anmäla er till ett spännande webbinar den 12/4 om automatiserad transportadministration

2018-03-14

- upptäck att Pyramid och LogTrade är så mycket mer än bara etiketter och fraktsedlar i ditt affärssystem!

Automatiserad tranportadministration
Vi på INVID och LogTrade har nöjet att bjuda in till ett kort och kärnfullt webbinar på förmiddagen den 12/4 som riktar sig till er som vill kunna automatisera er transportadministration i Pyramid på ett smart och kostnadseffektivt sätt.

 


Marcus Wigren, LogTrade


Talare
INVIDs André Östergård och LogTrades Marcus Wigren kommer att agera talare och därmed lotsa er igenom det timslånga programmet.

 

Online-integration
För er som skickar gods finns lösningen LogTrade Connect inbyggd i Pyramid. Den aktuella funktionen bygger ihop marknadens modernaste plattform för transportadministration med Pyramid i form av en online-integration via web services.

 

Realtid
Detta innebär att ni kan välja, beställa och spåra transporter i realtid från ert affärssystem.

 

Flera mervärden
Utöver ovanstående grundflöde finns det många fler funktioner som ger intressanta mervärden i affärssystemet.

Några exempel av dessa funktioner redovisas nedan;

 

  • Fraktcheckout
    Låt er kund välja hur de får godset levererat i er webbshop. En bra fraktkassa ökar orderkonverteringen i webbshopen.

  • Aviseringar
    Utöver vanlig e-postavisering till kund, om att godset är på väg, så kan LogTrade även notifiera vid olika händelser eller icke-händelser som har inträffat. Exempelvis om att utkörning pågår, om godset är levererat eller att godset inte hämtats ut hos ombudet etc.

  • Transportkostnader
    Ni har möjlighet att följa upp era fraktkostnader och även vidarefakturera dessa mot era kunder.

  • Returer
    Med några få knapptryckningar förenklas era returrutiner genom att ni kan skicka transportdokument till er kund för att snabba upp och förenkla era rutiner
    vid returer.


Anmälan senast 6/4
Ta chansen att se hur LogTrade och INVID kan hjälpa er att effektivera er transportadministration genom att anmäla er till detta webbinar senast fredagen den 6/4 via aktuell aktivitetssite som nås via bildlänk ovan eller via länken nedan:

Aktivitetssite

 

Webblänk under onsdagen den 11/4
Efter er anmälan kommer vi att återkomma med en webblänk till er under onsdagen den 11/4 för nyttjande vid webbinaret den 12/4.

 

 

Mer information?
Välkommen att kontakta INVIDs André Östergård om ni önskar mer information om det aktuella webbinaret via följande kontaktuppgifter:

  • Tel: 036-440 54 01
  • andre.ostergard@invid.se
Missa inte att anmäla er till ett spännande webbinar den 12/4 om automatiserad transportadministration