Service Desk Manager

INVID Gruppen är inne i en positiv fas. Ett av de ingående bolagen, INVID Globen, söker nu en Service Desk Manager med målsättningen om att överträffa våra kunders förväntan på kvalitet och service!

 

Om INVID
I rollen som proaktiv IT-partner erbjuder vi på INVID tjänster inom tre övergripande erbjudandeområden; IT-infrastruktur, Molntjänster och Verksamhetsstöd.

Företagets ambition är att vara en lokal, trygg och förtroendeingivande IT-partner med resurser att kunna växa tillsammans med sina kunder.

Vi består av engagerade medarbetare som levererar nytänkande och användarvänliga lösningar som skapar kostnadseffektivitet och andra viktiga mervärden

Överträffa våra kunders förväntningar
INVID Globens  kundåtaganden ökar i takt med nya kunders migreringar in i vår drifthall.  Detta innebär att vi på senare tid har vuxit personalmässigt i såväl First line som Second line.

Nu är det dags att ta nästa steg genom att tillsätta en Service Desk Manager, allt för att infria målsättningen om att överträffa våra kunders förväntan på kvalitet och service! 

 

Bakgrund och profil
Vi ser gärna att Du som söker tjänsten som Service Desk Manager har ansvarat tidigare för serviceorganisationer/grupper inom IT-området och att Du har kompetens inom detta viktiga område.

Du har vidare ett brinnande intresse för IT-infrastruktur/support och en önskan om att utvecklas inom området. 

 

 

Chefsroll och spindeln i nätet
Du kommer jobba som chef över ett tiotal personer med personal och ekonomiansvar med schemaläggning, planering och resursfördelning är andra uppgifter som åligger en Service Desk Manager.

Du kommer även bli "spindeln i nätet" i vår serviceorganisation. 

Merparten av Servicedeskens arbetsuppgifter är att supportera våra kunders miljöer i vår drifthall.

Du kommer även ingå i vår Driftledning, där både vår driftchef och projektchef ingår i dagsläget.

 

Systemmiljö
Våra lösningar för outsourcing har vuxit kraftigt de senaste åren och vi erbjuder en mycket spännande och utvecklande systemmiljö. 

Vi tror att Du har goda kunskaper om HPE, VMware och Microsoft servermiljöer och framförallt Windows Server.

Du är strukturerad och har kanske erfarenhet från att arbeta med ITIL.

 

 

 

Drivkraft
Som kunskapsföretag blir vi aldrig bättre än summan av våra medarbetare. Vi söker därför de med god initiativförmåga och drivkraft.

Vill Du utvecklas med oss?

Tjänsten är en tillsvidareanställning och ska tillträdas snarast.

 

Ansökan senast 9 mars
Låter detta intressant?

I så fall skickar Du in Din ansökan snarast möjligt - dock absolut senast den 9 mars - via mail till följande adress:

jobb.globen@invid.se

Varmt välkommen med Din ansökan!

Service Desk Manager