INVID Gruppen

Drift och moln - INVID Servicedesk

En kostnadseffektiv kontakt som ger tillgång till flera viktiga funktioner

Känner du att du och dina kollegor skulle vilja få tillgång till flera viktiga funktioner på ett snabbt och smidigt sätt via endast en kontakt för support, felanmälan och att lägga beställningar?

Att det inte skall vara mer än ett telefonsamtal, ett skrivet mail eller en registrering i ett smidigt webbformulär bort för att få hjälp?

Att det dessutom skall vara kostnadseffektivt?

INVID Servicedesk är en funktion och ett gränssnitt för dig som avtalskund till oss på INVID vid köp av någon/några av våra driftstjänster.

Den kan användas av flera olika roller inom din verksamhet, exempelvis av IT-kontaktpersoner för att utföra felanmälningar, beställa support och lägga beställningar.

Tjänsten är inte mer än ett telefonsamtal, ett skrivet mail eller ifyllande av ett webbformulär bort för att få hjälp på ett kostnadseffektivt sätt via en rutinerad och personalstyrka med hög servicenivå som kan uppvisa flera hundra års erfarenhet tillsammans inom det aktuella området.

Vi erbjuder direktnummer, dedikerad mailadress och webbportal vilket skapar högsta prioritet i din kontakt med oss.

Ärendet kommer till rätt person/funktion på snabbast möjliga sätt och samtliga ärenden registreras i vårt ärendehanteringssystem för uppföljning och historik.

Så fungerar det

• Tillgång till Servicedesk via telefon, portal och e-post avseende avtalade tjänster
• Registrering av inkommande ärenden i ärendehanteringssystem
• Vid registrering av nytt ärende skickas kvitto med uppgift om ärendenummer via e-post till berörd person
• Vid varje ärende registreras datum/tid, namn och kontaktuppgifter, handläggare, kategori, prioritet, ärendebeskrivning och lösning/åtgärd
• Analysering och avgränsning av ärendet samt insamling av relevant information
• Klassificering av ärendetyp utifrån överenskommen rutin
• Prioritering av ärende utifrån överenskommen rutin och avtalade servicenivåer
• Felsökning, avhjälpning av fel/problem och hantering av support om ärendet avser tjänster som tillhandahålls inom ramen för avtalet
• Eskalering av ärenden vid behov samt rapporteringar av kritiska incidenter enligt särskild incidentrapporteringsrutin
• Klar-rapportering av ärenden sker via e-post till den som anmält ärendet
• Rapporteringar och analyser av ärendestatistik inför driftmöten
• Förvaltning av supportdokumentation, FAQ (Frequently Asked Questions) och kunskapsdatabas som du tillhandahåller eller som produceras av oss under aktuellt etableringsprojekt

Dina mervärden – några exempel

• Användarvänligt, enkel och lättillgängligt
• Endast en kontaktväg för att få hjälp med flera funktioner, exempelvis support, felanmälan och att lägga beställningar.
• Kostnadseffektivt
• Lång erfarenhet
• Direktnummer
• Dedikerad mailadress
• Webbportal
• Ärendehanteringssystem

Tilläggstjänst: SPOC (Single Point Of Contact)

Vi erbjuder även en tilläggstjänst i form av SPOC vilket innebär att Servicedesken registrerar och vidareförmedlar ärenden som inte berör tjänster som omfattas av aktuellt avtal.

Oavsett om det är INVID´s ansvar att lösa ärendet eller inte, så kan du och dina kollegor vända sig till oss för att göra en felanmälan och vara säkra på att ärendet kommer vidareförmedlas till rätt supportinstans inom rätt tid.

Kontakt och mer information

Ta chansen att klicka på knappen nedan för att komma i kontakt med oss för mer information om vad vi kan erbjuda specifikt inom just detta område men även om vårt övriga tjänsteutbud.

REFERENSER

Sagt och gjort

Vi förenklar våra kunders vardag och stärker deras utveckling genom teknik och rådgivning.
Läs mer om några av våra kunder och hur vi har gjort skillnad för dem.

Jag vill bli kontaktad!

Stefan Karlsmo
Säljare - Småland

Småland
Göteborg
Stockholm