INVID Gruppen

Karriär

Vill du utvecklas och ta nästa steg i din karriär? Sök till INVID. Här arbetar du i en inspirerande miljö där vi tillsammans ger våra kunder bekvämare vardagar och lösningar som utvecklar deras affär.

Du hittar vilka tjänster vi söker nedan, finns det inga tjänster som passar dig är du såklart välkommen in med en spontanansökan.

Gör IT Enkelt

Junior produktivitetskonsult till INVID i Småland

Lockas du av att arbeta i en utvecklande konsultroll på en arbetsplats med en kultur som uppmuntrar till dialog och innovation? Är du intresserad av att utveckla dig inom digital verksamhetsutveckling, automatisering, informationshantering och Microsofts molntjänster? Då kan jobbet som junior produktivitetskonsult vara något för dig!

Om INVID

INVID är en proaktiv IT-partner och rådgivare som med hjälp av kvalificerade IT-tjänster förenklar vardagen och stärker våra kunders utveckling. Företaget har sedan starten år 1995 haft framgångsrika år vilket återspeglar sig i både långa kundrelationer och en hög kundnöjdhet. INVIDs framgångar bygger på att vi är personliga, engagerade och kompetenta.

INVID omsätter ca 245 MSEK och är drygt 125 anställda fördelade på nio orter i södra och mellersta Sverige. I Småland har vi kontor i Jönköping, Anderstorp, Tranås, Vetlanda Värnamo och Västervik. Vi är ca 90 anställda i Småland.

Verksamheten är indelad i tre affärsområden: Verksamhetsstöd, Trygg och Effektiv IT och Produktivitet och Säkerhet. I denna tjänst ingår du i affärsområdet Produktivitet och Säkerhet som idag består av 22 personer.

Vi befinner oss i en kraftig tillväxtfas och ska utöka personalstyrkan med ytterligare 8 personer. Affärsområdet erbjuder konsulttjänster och lösningar inom följande områden:

  • Automatisering (DPA/RPA)
  • Beslutsstöd och Datalager
  • Digital verksamhetsutveckling
  • IT- och Informationssäkerhet
  • Molnbaserad/Hybrid IT-arkitektur

Affärsområdet arbetar företrädesvis med mellanstora till stora företag i Smålandsregionen.

Hos INVID får du fördelarna så som insikt i många spännande verksamheter, personlig utveckling och möjlighet till att påverka din arbetssituation. Vi har ett starkt ledarskap som genom personlig coachning stöttar dig att nå din fulla potential. Du får stora möjligheter till vidareutbildning och kompetensutveckling. Du blir minst sagt en del av ett härligt gäng där ni tillsammans bidrar till företagets fortsatta tillväxt.

Arbetsuppgifter

Som junior produktivitetskonsult deltar du och ditt team i projekt som hjälper företag utveckla sin verksamhet genom IT-lösningar som effektiviserar och förenklar. Du arbetar med en variation av kunder och uppdrag parallellt i en omväxlande miljö. Som junior produktivitetskonsult ingår du i ett starkt team som delar erfarenheter och utvecklar nya koncept och metoder.

Initialt arbetar du med konfiguration och implementation samt utbildning inom områdena dokumenthantering, ledningssystem och intranät där vi har ett väl paketerat erbjudande. Du får råd och stöd i dina uppdrag från erfarna konsulter tills du blir mer självgående. När du utvecklats i din roll och i din kompetens, kommer konsultuppdragen handla om rådgivning, genomföra förstudier och workshops, designa lösningar samt införa de molnbaserade lösningar som affärsområdet arbetar med.

Dina huvudsakliga uppdragsområden ligger initialt främst inom Microsoft SharePoint. Men över tid kommer du också hantera uppdrag inom Microsoft Power Automate för att digitalisera och automatisera företags processer och informationshantering. Du har själv stora möjligheter att påverka din egen utveckling och inriktning.

Personlig profil

Vi bryr oss inte om hur gammal du är, vilket kön du har eller vad du heter. Du behöver inte heller kunna ”allt” redan nu. Kanske har du precis gått ut högskolan, eller så kanske du har jobbat med något annat tidigare och vill få en annan inriktning i din yrkeskarriär. Det viktigaste är att du är genuint intresserad av att utveckla dig inom konsultyrket och då särskilt inom områdena dokumenthantering, intranät och automation.

Du har vissa grundkunskaper inom IT och SharePoint, men framför allt har du de rätta personliga egenskaperna och har lätt för att lära dig nya saker, både i form av teknik och metoder. Du kommer få möjlighet till utbildning för att utveckla din kompetens inom de teknikområden som krävs för rollen.

Vi söker en person som är lyhörd och har god förmåga att lyssna av andra personers behov. Andra viktiga egenskaper är att du är serviceinriktad och drivande samtidigt som du har ett stort mått av ödmjukhet. Du har en god förmåga att förklara teknikens nyttoeffekter för personer som inte har tekniska kunskaper.

Du har vidare en naturlig fallenhet för att kunna arbeta i grupp på ett trivsamt och effektivt sätt, framför allt avseende att producera ett förväntat resultat i dina uppdrag. Du trivs med att ta ansvar och att ställas inför nya utmaningar. Att vara intresserad av omvärldsbevakning, sätta sig in i ny teknik och nya metoder är av vikt i denna roll.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har någon eller några av nedanstående kvalifikationer:

  • Har en relevant eftergymnasial utbildning inom t.ex. IT eller Medie- och kommunikationsvetenskap
  • Grundläggande kunskaper i till exempel Microsoft SharePoint och Microsoft 365
  • Arbetslivserfarenhet inom administration av Microsoft SharePoint-baserade lösningar  eller inom Microsoft Power Automate är meriterande
  • Arbetslivserfarenhet inom digital verksamhetsutveckling, digitalisering, automatisering eller informationshantering är meriterande

Vi förväntar oss att du har B-körkort då resor med bil i tjänsten förekommer.

Du ska tala och skriva obehindrat på svenska samt du ska kunna kommunicera på ett bra sätt på engelska, såväl i kundmöten som i skrift.

 Förutsättningar
  • Anställningsform: Provanställning 6 mån / Tillsvidareanställning
  • Placeringsort: anpassas efter dig och ditt önskemål. Vi har kontor i Jönköping, Anderstorp, Tranås, Vetlanda, Värnamo och Västervik.
  • Start: snarast eller enligt överenskommelse
  • Lön: enligt överenskommelse baserat på eventuell arbetslivserfarenhet och kompetens.
Ansökan senast 2022-01-31

Ansökan skickas med e-post till richard.wahlstedt@invid.se.

Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Frågor?

Har du några frågor kring tjänsten?

Kontakta i så fall affärsområdeschef Richard Wahlstedt via e-post på richard.wahlstedt@invid.se.