Målmedveten Servicedesk-medarbetare

Till de småländska enheterna i Jönköping, Värnamo och på Höglandet söker vi nu en serviceinriktad och drivande Servicedesk-medarbetare.

INVID Gruppen AB är en framgångsrik IT-partner som består av ca 175 medarbetare som arbetar tillsammans vid 11 kontor belägna på 10 st. orter runt om i Sverige.

Vi verkar inom tre huvudområden: IT-infrastruktur, Molntjänster och Verksamhetsstöd.

Till de småländska enheterna i Jönköping, Värnamo och på Höglandet söker vi nu en målmedveten Servicedesk-medarbetare.

Tjänstens innehåll
Den aktuella tjänsten består i att vara en del av vår Servicedesks första instans (Firstline).

Vår Servicedesk jobbar primärt med incidenter och beställningar gällande våra avtalskunders IT-miljöer. Dessa kan vara i vår egen driftshall eller i kundernas lokaler.

Vi hjälper även slutanvändare med olika typer av IT-relaterade problem.

Du kommer svara på inkommande ärenden via telefon och e-post, supporta användare via telefon och via distansuppkoppling mot användarnas klienter och servermiljöer.

Fokus ligger på infrastruktur och då främst PC-relaterade ärenden som du i största möjliga mån löser på egen hand.

Vi jobbar med ITIL som ramverk och alla ärenden registreras, klassificeras, prioriteras och hanteras i ett ärendehanteringssystem.

Vi agerar utifrån INVIDs fyra kärnvärden: Effektivitet, Etik & moral, Kvalitet och Trygghet.


Personlig profil
Vi sätter stor vikt vid din personlighet och vi söker en person som har förmågan att vara lyhörd och har god förståelse för kunders behov.

Du är serviceinriktad och drivande samtidigt som du har ett stort mått av ödmjukhet och har vidare en naturlig fallenhet för att kunna arbeta i grupp på ett trivsamt och effektivt sätt.

Du trivs med att ställas inför nya utmaningar.


Erfarenhet
Du har en genomgått en teknisk utbildning med inriktning på IT på minst gymnasienivå och har goda kunskaper i Windows och MS Office-paketet och erfarenhet av Active Directory, Citrix och nätverk.

Vi ser gärna att du har arbetat med IT-support i någon form tidigare och att du har ett stort tekniskt intresse inom IT.

Goda kunskaper inom engelska är ett krav och vi ser gärna att du har B-körkort.

Erfarenhet av ITIL och arbete i en Servicedesk är meriterande.

Förutsättningar
Placeringsort Jönköping.

Arbetstid dagtid. Viss beredskapstjänstgöring kan förekomma under övriga tider.


Mer information?
Har du några frågor kring tjänsten?
Kontakta i så fall Thomas Bothzén, thomas.bothzen@invid.se

 

Snarast möjliga ansökan
Vi på INVID nyttjar löpande rekryteringsform och om du tycker att detta låter intressant så ser vi fram emot att du inkommer med din ansökan snarast möjligt till Thomas Bothzén via nedanstående mailadress med rubriken ”Servicedesk-medarbetare”:

thomas.bothzen@invid.se


Välkommen med din ansökan!

 

Målmedveten Servicedesk-medarbetare